Friday, March 04, 2005

A doua lectie - Tipuri de pagini

Coperta este cartea de vizita a unei reviste. Conceperea ei arata adesea ca nu intotdeauna o tema centrala poate fi o buna ilustratie pentru titlu. In astfel de cazuri, se recomanda ca tema sa nu fie prezentata prin intermediul ilustratiei, ci ca text. Daca pe coperta se pune o imagine, aceasta trebuie sa fie sugestiva. Scrisul trebuie sa fie lizibil. Scrierea cursiva trebuie evitata. Aspectul copertei dezvaluie cititorului caracterul revistei.

Pentru o revista este importanta ilustratia de pe coperta. Evitati o grafica sau un desen. De regula, se pune o fotografie. Daca aceasta reprezinta o persoana, aceasta trebuie sa priveasca in fata. Astfel se stabileste un contact vizual cu cititorul.

Paginile standard contin teme care apar regulat in revista. Ele pot fi: pagini de magazin, de tip publicitar, de opinii, de comentarii etc. Pentru a se evita monotonia, se impune o variatie prin imagini sau articole de diferite dimensiuni. Alcatuirea unei astfel de pagini trebuie sa tina cont de tema articolului principal din pagina respectiva. Titlul articolului va fi scris cu alte caractere. Articolul va atrage astfel atentia cititorului. La fel se intampla si cu fotografiile mari. Dupa articolul cap de pagina, celelalte articole vor fi de marime medie. Se pot adauga si scute informatii.

O revista poate sa atraga prin subiectele abordate si prin ilustratii. Exista reviste specializate pe anumite domenii sau teme (literatura, geografie, istorie etc.), care sunt destinate unui public special. Unele au un continut variat si includ rubrici de divertisment, informatii, rebus, eseuri etc. O revista scolara poate fi de mai multe tipuri. E indicat ca inainte de a realiza o revista sa faceti un sondaj de opinie si sa aflati ce-si doresc elevii. Apoi formati colectivul de redactie si dati sarcini in functie de ceea ce ati aflat la interviu. Unii elevi sunt talentati la grafica, altii sunt atrasi de sport, muzica, geografie etc. Lasati-i sa opteze pentru un post. Apoi scoateti la concurs celelalte posturi si discutati formula pe care o abordati.

No comments:

Post a Comment